Bra för rumpan 

Posted in Träning

idag vaknade både jag och Annica förkylda så att vi sov fram till 13 var bara skönt 🙂 Jag spenderade min kväll igår framför datorn med kompisar, vi satt och spelade spel på ett internet cafe och det var riktigt trevligt. Tidigare under dagen fick jag mig ett riktigt skönt benpass och jag har två nya favoritövningar, en tar grymt bra på röven och den andra är riktigt bra för vaderna. 

Lägg er ned med skuldrorna på en pilatesboll eller en bänk. Starta från läget ovan, ha stången några centimeter under naveln.

Skjut nu ifrån med höfterna så högt ni kan och tänk på att spännaa skinkorna. Gå sedan tillbaka ned till startpositionen.  

Denna är väldigt enkel, alla gym kanske inte har denna maskin men då kan man köra ett par enkla tåhävningar på en bänk eller platta som är lite högre upp, t.ex ett trappsteg. 

Här är det bara att röra på fötterna så att plattan åker upp och ned vilket får vaderna att pumpas. 

4 Kommentarer

  1. anonym säger:

    Läste just att tjejen din också är förkyld, Då ska du inte träna, köp vitaminer finns en sort som heter, En On Dagen, jag själv har ätit dessa i fem år, peppar peppar, är aldrig förkyld fastän jag jobbar på sjukhus
    med mycke bakterier och virus, ha en skön kväll!

  2. anonym säger:

    Finns på apoteket deras eget märke flytande vitaminer med tex magnesium och järn. Jättebra o skonsammare mot magen. Vilket väder. Men vad gör man jag inne i dag hoppas ni får en mysig lördag. Krya på er.

  3. Anonym säger:

    Man ska vara lite försiktig med magnesium och järn, om an inte har brist, äter
    man ordentligt och ´varierande kost behövs det inte!

    1. anonym säger:

      Det innehåller inga större mängder o magnesium lagras inte i kroppen o järn är bra speciellt för kvinnor så det går bra. Kostar ca 120 kr en flaska.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.